Khamis, 29 Januari 2009

Langkah Pertama..

Alhamdulilah, segala puji bagi Allah yang masih memberi nikmat kepada saya untuk berbicara di ruang maya yang luas ini. Sebernanya sudah lama saya merencana untuk membuat blog, apatah lagi dunia blog telah mencetus satu fenomena baru dalam alam maya untuk menyampaikan luahan, pandangan, kutukan dan sebagainya.

Saya mengambil masa agak lama kerana kurang yakin pada awalnya, apakah blog ini dapat memberi impak pada masyarakat.Setelah berbagai kejadian yang memberi dampak besar kepada masyarakat, seperti tsunami politik, sedikit sebanyak meyakinkan saya bahawa blog sebagai media alternatif yang terlaris mampu memberi kesan kepada seluruh dunia.

Oleh kerana minat saya pada bidang sastera,khususnya puisi, saya akan cuba berkarya sebaik mungkin (walaupun tidaklah sehebat mana) dan memaparkan karya-karya puisi oleh penyair lagenda dari dalam dan luar negeri.Juga akan dimuatkan info-info berguna dan semasa.

Dan saya berharap langkah pertama ini akan terus menguatkan langkah-langkah saya seterusnya, iaitu mengenengahkan isu-isu dalam masyarakat(khususnya mahasiswa) dalam menuju baldatun tayibbah wa rabbun ghaffur.Itulah harapan kita semua dan semoga Allah memberi saya petunjuk dan ilmuNya selagi jasad hina ini bernafas lagi.Wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan